Skip to content
Marleen van den End

Visuele Communicatie

  • Werk
  • Categorie
    • Visuele identiteit
    • Drukwerk
    • Digitaal
    • Illustratie
  • Werkwijze
  • Over
  • Contact
Illustratie Visuele identiteit

HbbTV

HbbTV icoon

De tv-wereld is klaar voor een nieuwe techniek: HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband Television). Een soort Teletekst 10.0 met interessante content bij bijvoorbeeld het nieuws, live meespelen met een quiz of het direct online bestellen van producten. Allemaal met één druk op de rode knop van je afstandsbediening.

Druk op rood

De uitdaging hierbij: hoe zorgen we ervoor dat tv-kijkend Nederland de nieuwe techniek herkent en op de rode knop drukt? Het HbbTV Forum Nederland vroeg de De Reactor i.s.m. Ready for take-off een uniform icoon en call-to-action te ontwikkelen. Een branding-traject met een gedegen onderzoek en brainstormsessies om alle diverse partijen (NPO, SBS, RTL, Sony e.v.a.) op één lijn te krijgen. Tijdens de ontwikkeling zijn er verschillende testfases geweest met échte televisiekijkers: van jonge Netflix-kijkers tot en met de Teletekst-generatie.

Eén icoon voor alle omroepen

Het resultaat is een krachtig icoon dat door alle omroepen gebruikt gaat worden. Samen met een flexibele call-to-action die past bij de content van het tv-programma. Uiteraard is het icoon ontwikkeld voor TV, maar ook te gebruiken op alle andere denkbare platformen: online en offline, van packaging en advertising tot een mini-icoon voor de tv-gids.

In samenwerking met Fanny Evers (De Reactor) en Ready for take-off.




Druk op rood HbbTV Druk op rood HbbTV Druk op rood HbbTV

Tags: Branding Call-to-action De Reactor Design Graphic HbbTV Huisstijl Icoon Identiteit Illustratie Illustration Logo NPO Online Ontwerp RTL SBS Strategie Strategy TV Vormgeving

Berichtnavigatie

Previousbeuk!
NextDe Haagse Spot
  • LinkedIn
  • Behance
  • Instagram
  • Vimeo
© 2018 | Marleen van den End | All Rights Reserved