Andy Warhol

Indianapolis Museum of Arts (USA) opent de expositie ‘Andy Warhol Enterprises’, waar Warhols zakelijk instinct om kunst te maken wordt onderzocht. Al vanaf de jaren 50 vervaagde Warhol opzettelijk de grenzen tussen kunst en commercie. Bij deze expositie is een catalogus uitgegeven in samenwerking met de Berlijnse uitgeverij Hatje Cantz. Het ontwerpbureau WEISS–HEITEN is gevraagd voor de conceptontwikkeling en vormgeving van het boek.

“GOOD BUSINESS IS THE BEST ART.”

Stijlvol met goud

De catalogus is een stijlvol boek geworden met gouden tekst (folie) op de omslag en goud op snee. De letters S in de vorm van dollartekens verwijzen naar Warhols kunst om geld te maken. Het kleurenpalet aan de binnenkant is aangevuld met zwart en mint. In de catalogus zijn alle kunstwerken uit de Indianapolis Museum of Arts afgebeeld. De pagina’s worden doorbroken door Warholiaanse quotes en interessante interviews waar zijn kunstzinnige en commerciële visie op kunst naar voren komt. Gemaakt bij WEISS–HEITEN, Berlijn.
Andy Warhol Enterprises catalogusAndy Warhol Enterprises spread
Andy Warhol Enterprises titelpagina
Andy Warhol Enterprises fotospread
Andy Warhol Enterprises quote
Andy Warhol Enterprises catalogus