Skip to content
Marleen van den End

Visuele Communicatie

  • Werk
  • Categorie
    • Digitaal
    • Drukwerk
    • Illustratie
  • Werkwijze
  • Over
  • Contact
Digitaal Drukwerk Visuele identiteit

The Upcycle

Logo The Upcycle

The Upcycle is een winkel, leerplek & ontwerpstudio die op een innovatieve en toegankelijke manier de waarde van afval laat zien. ‘Where others see waste, we see food for creativity’. Afval is een waardevolle bron is voor upcycling, aldus The Upcycle.

Van fietsketting naar sieraad

Dit collectief van creatieve en bewuste makers begon in 2012 met het verkopen van producten gemaakt van afgedankt fietsmateriaal in hun winkel in Amsterdam. Versleten buitenbanden werden getransformeerd tot stoere riemen en van verroeste fietskettingen werd een sieradenlijn ontwikkeld.

Store, School & Studio

Inmiddels is de collectie geupcyclde producten flink gegroeid, net als het collectief en is de winkel verhuisd naar een groter pand. Daarnaast is de Store uitgebreid met een School en Studio, waar kennis wordt gedeeld tijdens workshops & stages en waar afvalstromen van bedrijven worden getransformeerd tot nieuwe gebruiksvoorwerpen.

Brutaal, humoristisch en bont

Met deze ontwikkelingen werd het ook tijd voor een nieuwe visuele identiteit, die recht doet aan hun optimistische visie en missie. De visuele identiteit bestaat uit een stevig lettertype en brutale statements met een knipoog. Gecombineerd met een herkenbare lay-out en bonte kleurencombinaties, waarmee ze eindeloos kunnen variëren. Met deze ‘gereedschapskist’ kunnen ze zelf aan de slag. Het zijn tenslotte echte makers!



The Upcycle logo's rond


Foto winkel: Carly Wollaert voor Green Light District




Tags: Branding Huisstijl Identiteit Kleur Logo Social media Typografie Typography

Berichtnavigatie

PreviousBureau Radijs
NextStudio Lieke
  • LinkedIn
  • Behance
  • Instagram
  • Vimeo
© 2010-2023 Marleen van den End | All Rights Reserved