Sterk campagnebeeld
In opdracht van curator en initiatiefnemer Johanna Weggelaar mocht ik de visuele identiteit ontwerpen. Mijn focus lag op het ontwikkelen van een sterk campagnebeeld. Een beeld dat nieuwsgierigheid opwekt én communiceert. De verschillende borden staan voor deze verschillende eetculturen die Gouda rijk is. De drie personen staan voor de verhalen van de inwoners uit de stad.
Typografie & kleuren
De typografie is eenvoudig, zodat alle aandacht naar het campagnebeeld gaat. Ik heb gekozen voor twee frisse en contrastrijke kleuren: blauw en geelgroen. Deze kleuren komen ook terug in de blauwe voedselkratten van de expositie, zodat de identiteit en expositie een mooi geheel vormen.
In samenwerking met Johanna Weggelaar, Emma van Dam, Marleen Remmen en Jessica Vlastuin. Het ontwerp en de realisatie van de expositie is verzorgd door Aanpact.
De expositie is t/m 25 januari 2025 te bezoeken op Jeruzalemstraat 4, Gouda.
Foto’s: Lima Fotografie | Johanna Fuld